Otomotiv sektöründen gelişmeleri aktaran Emre Özpeynirci, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Toyota neyi bekliyor? Yeni stratejisi doğru mu…” ifadelerini kullandı.

Özpeynirci’nin paylaşımının tamamı şu şekilde:

“Toyota neyi bekliyor?

Yeni stratejisi doğru mu…

Türkiye'nin 39 yıllık kargo devi iflas etti
Türkiye'nin 39 yıllık kargo devi iflas etti
İçeriği Görüntüle

Şu an elektrikli araç (EV) yarışına tam gaz girmemekle eleştirilen Toyota, yüksek kârlılık ve ölçek elde etmek için mevcut durumda hibrit araçlara öncelik vermeye devam ediyor.

Şirket, kârsız EV satış hacminin peşinden koşmak yerine, Ar-Ge çalışmalarını bu kârlı hibrit satışlarından elde ettiği gelirle finanse ediyor.

Ama Japon marka, sessiz sedasız bir şekilde katı hâl bataryasının (Solid-State Battery - SSB) etrafında bir kale inşa ediyor. Bu, rakiplerin kolayca geçemeyeceği teknolojik bir üstünlük alanı oluşturmak anlamına geliyor.

Şu anda dünya çapında en fazla katı hâl bataryası patentine sahip şirket konumunda. (2025'te 1.700 patent)

Ve SSB malzemelerini Çin'den bağımsız olarak Japonya'daki ortaklarıyla (Idemitsu, Sumitomo) güvence altına alıyorlar.

Hedef: 2027-2028'de, devrim niteliğindeki SSB teknolojisine sahip, üstün performanslı EV'lerle pazara lider olarak girmek!

Bakalım hibritte olduğu gibi bu strateji işe yarayacak mı, Çinlilerle baş edebilecekler mi?”

Kaynak: HABER MERKEZİ