Meta, Facebook ve Instagram için İngiltere’de reklamsız kullanım seçeneğini devreye alıyor. Kullanıcılar, reklamsız deneyimden yararlanmak isterse aylık ödeme yapacak.
Şirket, önümüzdeki haftalarda İngiltere’deki kullanıcıları bu yeni model hakkında bilgilendirmeye başlayacağını duyurdu. Web üzerinden yapılacak aboneliklerin aylık ücreti 2,99 sterlin olacak. iOS ve Android uygulamalarında ise mağaza kesintileri nedeniyle fiyat 3,99 sterlin olarak belirlendi.
Avrupa Birliği ülkelerinde benzer bir uygulama zaten yürürlükte. Orada başlangıç ücreti 5,99 euro (yaklaşık 5 sterlin) iken, İngiltere’deki fiyatın daha düşük tutulması dikkat çekiyor.
YA ÖDE, YA REKLAM GÖR
Yeni sistem, teknoloji şirketlerinin kullanıcı verilerini reklam için işlemesine alternatif olarak giderek daha fazla başvurduğu “ya öde ya kabul et” (consent or pay) modeli kapsamında sunuluyor.
Ancak AB kullanıcılarının sahip olduğu “daha az kişiselleştirilmiş reklam görme” seçeneği İngiltere’de olmayacak. İngiltere’de kullanıcılar yalnızca iki tercih arasında kalacak:
İngiltere’nin veri koruma otoritesi ICO, Meta’nın bu adımını memnuniyetle karşıladı. Kurumdan yapılan açıklamada, “Bu değişiklik, Meta’nın kullanıcıları varsayılan şartlar çerçevesinde reklamlara hedeflemesinden uzaklaşması anlamına geliyor. Bu yaklaşım, Birleşik Krallık yasalarına daha uygun” denildi.
Daha önce, Facebook’un hedefli reklam sistemine karşı dava açan İngiliz kullanıcı Tanya O’Carroll lehine verilen karar da şirketin reklam politikalarının sorgulanmasına yol açmıştı.
TÜRKİYE İLE İLGİLİ HENÜZ BİLGİ YOK
Meta’nın İngiltere’de devreye aldığı reklamsız abonelik seçeneğinin Türkiye’ye gelip gelmeyeceği konusunda ise şu an için net bir bilgi bulunmuyor. Şirketten bu yönde resmi bir açıklama yapılmadığı için uygulamanın Türkiye’de kullanıma sunulup sunulmayacağı belirsizliğini koruyor.





