Türkiye'de de oldukça sevilen Toyota’nın FT-ME konsept otomobili görücüye çıktı.

'MİKRO OTOMOBİL' OLARAK SINIFLANDIRILIYOR

Ekonomim'de yer alan habere göre; ilginç tasarımıyla trafikte göz alacak yeni Toyota FT-Me, miniden mikro tasarıma geçiş yapıyor. Marka, Avrupa'da geleneksel bir 'quadcopter' olmaktan ziyade bu aracı 'mikro otomobil' olarak sınıflandırıyor.

MODERN KENTSEL ORTAMLARIN ZORLUKLARINI ELE ALMAYI AMAÇLIYOR

Basın bültenine göre Toyota'nın Tokyo 2021 ve Paris 2024 Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları için geliştirdiği mobilite çözümlerinin başarısından ilham alan FT-Me, şehir sakinlerinin değişen ihtiyaçlarını ve modern kentsel ortamların zorluklarını ele almayı amaçlıyor.

ANAHTARA İHTİYAÇ KALMIYOR

2.5 metreden daha kısa olan iki kişilik bu araç, kompakt ve geniş tasarıma sahip. Dikdörtgen direksiyon gözlerden kaçmazken, sürücü akıllı telefonu anahtar olarak da kullanabiliyor; bu sayede fiziksel olarak anahtara da ihtiyaç kalmıyor.

ŞARJ DETAYI

Toyota, mekanik detaylar hakkında fazla bilgi vermedi. Ancak bir elektrik motorunun ön tekerlekleri tahrik ettiğini ve çatıdaki güneş panellerinin doğrudan bataryayı şarj edebildiği aktarılan bilgiler arasında.

ARACIN AZAMİ HIZI NE KADAR?

Öte yandan aracın azami hız 45 km/s (28 mph) ile sınırlandırılırken Toyota, en az 100 km (62 mil) gerçek dünya menzili sunması gerektiğini öngörüyor. Avrupa'da L6 sınıfına giren bu tür araçlar, düşük emisyon bölgelerinde kullanılabiliyor ve ülkeye bağlı olarak normal otomobil ehliyeti alamayan genç sürücüler veya yalnızca scooter ehliyetine sahip olanlar tarafından kullanılabiliyor.

"MÜŞTERİLERE YENİ BİR ŞEY SUNMA FIRSATIMIZ OLDUĞUNA İNANIYORUZ"

Toyota’nın yeni mobilite bölümünün başındaki Stijn Peeters, baş mühendis olarak bu tür bir aracın sadece gençler için değil, aynı zamanda kentsel ortamlar için ikinci bir araç olarak da düşünülebileceğini belirtti ve sözlerini "Müşterilere yeni bir şey sunma fırsatımız olduğuna inanıyoruz" diyerek noktaladı.