SİBER GÜVENLİK ŞİRKETİNDEN DİKKAT ÇEKEN AÇIKLAMA

Siber güvenlik şirketi Kaspersky'nin verdiği bilgilere göre, bu platformlar, Hong Konglu sanatçı Kasing Lung’un tasarladığı ve dünya genelinde yoğun ilgi gören peluş figürler üzerinden gerçek dışı teklifler sunarak, kullanıcıların kişisel ve finansal bilgilerini ele geçirmeyi hedefliyor.

Labubu figürlerinin cazibesi, kutular açılana kadar içeriklerinin bilinmemesi ve koleksiyonerler arasında nadirlik yarışının yaşanmasıyla daha da artıyor. Bu sürpriz unsuru ve figürlerin sınırlı sayıda üretilmesi, heyecanı körüklerken, dolandırıcılar için de uygun bir ortam yaratıyor.

3 BİN DOLARI AŞAN FİYATLAR...

Özellikle Nisan 2024’ten itibaren sosyal medya etkisiyle yükselen ilgi, bazı figürlerin ikinci el piyasasında 3 bin doları aşan fiyatlarla satılmasına yol açtı.

Kaspersky'nin tespitine göre, sahte siteler genellikle yasal perakendecilerin marka ve tasarımını taklit ediyor; çok dilli arayüzleriyle farklı ülkelerden alıcıları hedef alıyor. Bu sitelerde genellikle özel sürüm bebekler ya da cazip indirimler sunuluyor ve kullanıcılar, gerçek bir mağazadan alışveriş yaptıklarını düşünerek kart bilgilerini paylaşıyor.

İNTERNET SİTESİ TAKLİT EDİLİYOR

Resmi perakendeci konumundaki Pop Mart’ın çevrimiçi varlığı da dolandırıcılar tarafından taklit ediliyor. Şirket, bu sitelerin sayısının yüzlerle ifade edilebileceğini belirtiyor.

Kaspersky Kıdemli Web İçeriği Analisti Olga Altukhova, bu tür dolandırıcılıkların meraklı koleksiyonerlerin aceleci karar alma eğiliminden beslendiğini vurgularken, kullanıcıların yalnızca doğrulanmış kanallar üzerinden alışveriş yapmalarını ve internet sitesinin URL’sini dikkatle kontrol etmelerini öneriyor.