Pek çok çocuğun büyüdüğünde ne yapmak istediğine dair büyük hayalleri vardır. Kimi sporcu olmak ister, kimi öğretmen, kimi de doktor… Çocukların hayallerini gerçekleştirilebilmesi, var olan yeteneklerinin ortaya çıkması için faaliyet yürüten Bilgi Evleri ve Çocuk Üniversitesi bu sene de başarıları ile kendinden söz ettirdi.

Pandemi öncesi eğitimlerine ara vermeden devam eden Bilgi Evleri ve Çocuk Üniversite pandemi sürecinde de eğitimlere ara vermeden devam etti. Pandemi sürecinden konu anlatım, konu tekrarı ve test çözümlerini online ortama taşıyan Bilgi Evleri, LGS Eğitim-Destek kurslarında 973 öğrenciye 10 bin 513 saat eğitim hizmeti verirken 2 bin 919 soru bankası dağıtımı ve yaprak test dağıtımını gerçekleştirdi . Bilgi Evleri’nde bulunan kütüphanelerde öğrencilere ders çalışma imkanı sağlanırken 7 bin 455 adet ödünç kitap dağıtımı yapıldı. Başarıları sadece Türkiye ile sınırlı kalmayan Bilgi Evleri, Vex robotik robot turnuvasında Türkiye’yi temsilen dünya şampiyonasına katılmak üzere Amerika’ya gitmeye hak kazandı. Üstün yetenekli çocukların kendilerini keşfetmesini ve eğitimlerine doğru şekilde devam etmesini amaçlayan Çocuk Üniversitesi, 4, 5, 6 ve 7. sınıftaki öğrencilere 4 yıl boyunca eğitim veriyor. Gençlere ve çocuklara verdiği destekle eğitimde hep bir fazlasını hedefleyen Küçükçekmece Belediye Başkanı Kemal Çebi, “21. yüzyıl bilgi toplumunda en önemli ihtiyaç bilgiye ulaşmak ve kullanma yollarını bulmaktır. Küçükçekmece’de gençlerin ve çocukların eğitim haklarından eşit olarak faydalanması için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Öğrencilerimizin kişisel, insani ve kariyer boyutundaki geleceği bizim önceliğimizdir Tüm çocukların eğitim hakkından eşit koşullarda faydalanabilmesi için belediyemiz bünyesinde faaliyet gösteren ‘Küçükçekmece Çocuk Üniversitesi’ ve “Bilgi Evleri” ile farklı kategorilerde etkin ve özgün eğitim veriyoruz.” dedi.

Kemal Çebi:

Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi "En önemli görevimiz olan Milli Eğitim’de mutlaka başarılı olmak zorundayız. Ancak bu şekilde bir ulus aydınlığa kavuşabilir.” Hayatım boyunca şunu asla unutmadım: “Bir ülkenin geleceği, o ülke insanlarının göreceği eğitime bağlıdır.” Küçükçekmece’de temel insani değerler doğrultusunda, öğrenci odaklı eğitim projeleri geliştirmeye devam edeceğiz. Çocukların temel haklarının gözetildiği, beklenti ve ihtiyaçlarının önemsendiği, bulunduğu çevrede güvenli bir biçimde sosyal yaşama, kültürel etkinliklere katılabildiği, eğitim ihtiyaçlarının yanıt bulduğu, oyun alanlarına ve yeşil alanlara erişebildiği, kirlenmemiş bir çevrede yaşayabildiği, toplumun diğer bireyleriyle kentin eşit bir parçası olduğunu hissedebildiği bir Küçükçekmece hayalim var. Ülkemizin teminatı olan gençlerimizin, çocuklarımızın, geleceklerini şekillendirirken yanlarında olduğumuzun bir kez daha altını çizmek isterim. 2020 - 2021 eğitim öğretim yılı boyunca da çocuklarımızın okul eğitimlerini pekiştirici ve kişisel gelişimlerini destekleyici programlarla yanlarında olacak, pandemi sebebiyle yaşayabilecekleri eğitim ve öğretim kayıplarını minimuma indireceğiz. 8. Sınıf öğrencilerinden dershaneye gidemeyecek olanların yaşayabilecekleri kayıpları LGS destek eğitimlerimiz ile gidereceğiz. Küçükçekmece Belediyesi Bilgi Evleri 2019-2020 Eğitim-Öğretim Döneminde: Bilgi evlerinde 2019-2020 eğitim döneminde farklı 5.370 öğrenci aktif olarak hizmet almıştır. Bilgi Evleri , Vex robotik robot turnuvasında Türkiye genelinde 100’den fazla özel okulun katıldığı turnuvada TÜRKİYE BİRİNCİ’ si olmuştur. Türkiye’yi temsilen dünya robot yarışmasında Amerika’ya katılmaya hak kazanmıştır.

LGS eğitim desteğinde %91 YERLEŞTİRME BAŞARISI sağlanmıştır.

Bilgi Evlerinde Bilişim ve teknoloji kursumuzdaki 4 öğrencimiz Türkiye geneli Şehrini Sen Kodla yarışmasına katılmaya hak kazanmıştır. 23 özel etkinlikle sahne programı yaparak; özel etkinliklere 14.034 kişi katılım sağlamıştır. LGS Eğitim-Destek kurslarında 973 öğrenciye 10.513 saat eğitim hizmeti verilmiştir. LGS Eğitim-Destek kurslarında 973 öğrenciye 2.919 soru bankası ve yaprak test dağıtımı yapılmıştır. Aynı zamanda 10 adet deneme sınavı yapılmıştır. Sanat kurslarında 950 öğrenciye 1.899 saat kültür-sanat eğitimi verilmiştir. Sanat kurslarında 316 veliye 977 saat kültür-sanat eğitimi verilmiştir. Ders Destekli Gelişim Atölyelerinde 3.003 öğrenciye 11.951 saat eğitim hizmeti verilmiştir. Bilişim-Teknoloji eğitimlerimizde 1.870 öğrenciye 4.177 saat eğitim hizmeti verilmiştir. Bilim-Kültür gezilerimizde 67 farklı gezide 1.661 öğrenciyle hem eğlendik hem de öğrendik. Bilgi evi kütüphanelerimizde okur severlere 7.455 adet ödünç kitap dağıtılmıştır. Bilgi evi rehberlik servislerimizde 3.451 veli ile yüz yüze görüşme, 3.632 öğrenci görüşmesi ve 83 öğrenci-veli semineri gerçekleştirildi. Küçükçekmece ilçesinde faaliyet gösteren okullara, okul atölyesi kapsamında 6.681 öğrenciye 4.908 saat eğitim desteği verilmiştir.

Küçükçekmece Belediyesi Çocuk Üniversitesi:

Küçükçekmece Çocuk Üniversitesi, üstün yetenekli çocukların kendilerini keşfetmesini ve eğitimlerine doğru şekilde devam etmesini amaçlıyor.

Her Yıl Sadece 60 Öğrenci Kabul Ediliyor

Her yıl sadece 60 öğrencinin kabul edildiği Çocuk Üniversitesi’nde, başvurusu alınan öğrenciler Çocuk Üniversitesi’nden bağımsız bir kurumda teste yönlendiriliyor. Öğrencilere, Türkiye genelinde bilinen en yaygın, kapsamlı, güvenilir ve en güncel zeka testi olan 'WISC-R/WISC-IV' uygulanıyor. Test sonucu olumlu sonuçlanan öğrenciler, Küçükçekmece Çocuk Üniversitesi atölye eğitmenleri tarafından, grup içi uyumları, davranış, iletişim, sosyal beceri, gruba katılım, hiperaktivite gibi yönlerden değerlendiriliyor. Testte ve değerlendirme atölyelerinde başarı elde eden öğrencilerden ilk 60 kişi ise Çocuk Üniversitesi’ne girmeye hak kazanıyor.

4 Yıl Boyunca Eğitim Veriliyor

Küçükçekmece Belediyesi Çocuk Üniversitesi’nde, 4, 5, 6 ve 7. sınıftaki öğrencilere 4 yıl boyunca eğitimler veriliyor. Çocuk Üniversitesi’nden şu anda 245 öğrenci faydalanıyor. Yüzlerce minik dehaya kapılarını açan Küçükçekmece Çocuk Üniversitesi’ nde ‘Bir Acayip Bilim’, ‘Dinamik Beyinler’, ‘Zeka ve Akıl Oyunları’, ‘Okuma’, ‘Dil (İngilizce)’, ‘Robot’, ‘3D Tasarım’ ile ‘Oyun Kodlama ve Yazılım’, ‘Model Uçak’, atölyeleri yer alıyor. Öğrenciler, eğitimlerinin 4. yılında danışman öğretmenlerinin liderliğinde bir proje hazırlayarak mezun olmaya hak kazanıyor.

Küçükçekmece Belediyesi Çocuk Üniversitesi 2019-2020 Eğitim-Öğretim Döneminde:

2019-2020 eğitim öğretim yılında 241 farklı üstün yetenekli öğrenci eğitim hizmeti almıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında çocuk üniversitesine girmeye hak kazanamayan 55 öğrenciye hafta içi GELİŞİM ENSTİTÜSÜ programı hazırlanarak eğitim hizmeti verilmiştir. 2019-2020 eğitim öğretim yılında çocuk üniversitesinde okul atölyesi programı hazırlanarak toplam 3.632 öğrenciye eğitim hizmeti verilmiştir. 2019-2020 eğitim öğretim yılında çocuk üniversitesinde bilim ve kültür gezileri planlanarak toplam 230 öğrenciye eğitim hizmeti verilmiştir. 2019-2020 eğitim öğretim yılında çocuk üniversitesinde 3 öğrencimiz Türkiye geneli ÇOCUK ZİRVESİ’ne katılım sağlamıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında çocuk üniversitesinde 12 öğrencimiz Türkiye geneli TÜRK ZEKÂ AKIL OYUNLARI yarışmasına katılmaya hak kazanmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında çocuk üniversitesinde MODEL UÇAK YAPIMI, İNGİLİZCE, KALİGRAFİ VE RESİM atölyelerinde toplam 128 öğrenciye eğitim hizmeti verilmiştir. 2019-2020 eğitim öğretim yılında çocuk üniversitesinde MODEL UÇAK YAPIMI atölyesinde toplam 45 öğrenci model uçak yapımı ve uçuş eğitimi alarak bu yıl mezun olmuşlardır. Ayrıca kendi uçaklarını uçurma imkanı bulmuşlardı.

‘WISC-IV Zeka Testi’ Nedir?

'WISC-R/WISC-IV yani Wechsler Intelligence Scale for Children yani Wechsler Çocuklar için Zeka Testi, üstün yetenekli çocukların belirlenmesinde ya da değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Ülkemizde, 'WISC-R’ den sonra Wechsler zekâ ölçeklerinin dördüncü sürümü olan WISC-IV yakın zamanda kullanılmaya başlanmıştır. Bu açıdan, hem üstün yetenekli çocukları belirlemede WISC-IV’ ün etkililiğini değerlendirme hem de kullanımda olan iki test arasında ortaya çıkabilecek puan farklarını belirlemek önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli çocukların 'WISC-R/WISC-IV’ üzerinde elde ettikleri puanları karşılaştırmaktır.
Muhabir: Oğuzhan Poyrazoğlu