İstanbul'da yaşayan vatandaşlar, bir süredir raylı sistemlerdeki çalışmayan asansör, yürüyen merdiven ve sık sık yaşanan teknik arıza sorunlarından rahatsızdı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), söz konusu sorunlarla alakalı harekete geçti.

İBB DÜĞMEYE BASTI

İBB, arızaların neden kaynaklandığının çözümü için inceleme başlatılmasına karar verdi. Öte yandan Teftiş Kurulu Başkanlığı, İBB Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı'ndan bilgi ve belge talep ettiğini açıkladı.

Gazeteci-Yazar Yılmaz Polat Washington’da okurlarıyla buluştu Gazeteci-Yazar Yılmaz Polat Washington’da okurlarıyla buluştu

Yazılı olarak yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: 

"İBB Meclisi kararı uyarınca işletmenin sürekliliğini zorunlu kılan bakım ve onarım işlerinin hangi kalemlerden oluştuğu bilgisi ile işletme süresince tesis, altyapı ve raylı sistem araçları üzerinde ihtiyaç duyulacak revizyon, ikmal ve yenileme yatırımlarının hangi kalemlerden oluştuğu bilgisine, hizmetlerin yürütülmesi esnasında İBB Başkanlığı ile Metro İstanbul AŞ arasındaki görev ve yetki dağılımına ilişkin hukuki dayanaklarıyla birlikte hazırlanan açıklama yazısına ihtiyaç duyulmuştur."

Raylı Sistem Dairesi Başkanlığınca Teftiş Kurulu Başkanlığı’na cevap olarak iletilen yazıda İBB Meclisi kararı uyarınca İBB Başkanlığı ile Metro İstanbul AŞ arasındaki görev ve yetki dağılımına ilişkin olarak "Görev ve Çalışma Yönetmeliği" haricinde hukuki dayanaklarıyla birlikte hazırlanan herhangi bir yazının ve yazışmanın bulunmadığı ifade edildi.

“İBB sorumluluğunda olmamasına rağmen yapılan görüşmelerde Metro İstanbul AŞ tarafından içinde bulunduğu mali durum gerekçe gösterilerek talep edilmesi üzerine işletmenin sürekliliği açısından kamu yararı gözetilerek, İstanbul halkının mağduriyet yaşamaması adına kısmi yedek parça teminleri yapılmaktadır” ifadelerinin kullanıldığı yazıda şöyle devam edildi: 

"Fakat kamu ihale mevzuatındaki Türk lirası kullanım zorunluluğu sebebiyle gelinen süreçte söz konusu yedek parçaların temin maliyetleri çok artmakta, temin süreçlerinde sıkıntılar yaşanmakta ve işletmenin sürekliliği riske girmekte olduğundan yedek parça teminlerinin yabancı para biriminde ihale düzenleyebilme seçeneği olan Metro İstanbul AŞ'nin kendisi tarafından gerçekleştirilmesinin daha uygun olacağı mütalaa edilmektedir."