Lüks ürün sektörü, küresel makroekonomik dalgalanmalara ve savaşlara rağmen direncini korudu. Lüks ürünlerin oluşturduğu pazarın büyüklüğü 2023'te %10 büyümeyle 1,5 trilyon dolara ulaştı. Dünya çapında artan milyarder sayısı, lüks turizme olan ilgiyi de artırdı.
Jeopolitik ve makroekonomik sarsıntılara rağ
men lü
ks tüketim pazarı 2023'te dayanıklı kalmayı başardı.
Bain & Company'nin tahminlerine g
öre lü
ks ürünlerin oluşturduğu pazarın büyüklüğü 2023'te %10'dan fazla büyümeyle 1,5 trilyon Euro'ya ulaştı. Trendin 2024 ve takip eden yıllarda da devam edeceğ
i, lüks seyahat pazarının büyüme projeksiyonlarında g
örüldü. Güncel bir araştı
rma, lüks seyahat pazarının 2028’e kadar 578 milyar
dolarlık büyüklüğe ulaşacağını g
österdi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan turizm odaklı dijital ve performans ajansı
IQUEEM’in Kurucusu Berkun Meral,
“Küresel Zenginler
Listesi’nin 2024 edisyonu, 2024’te milyarder sayısının %5, toplam servetlerinin ise %9 arttığını g
österdi. Dünya çapında milyarderler çoğaldıkç
a, lüks turizme olan talep de artıyor. Türkiye bu fırsatı değerlendirmeli” dedi.
TÜRKİYE DÜNYANIN EN ÇOK TERCİH EDİLEN DÖRDÜNCÜ DESTİNASYONU
Türkiye, dünya çapı
nda en çok turist ç
eken ülkeler arasında yer alıyor. Özellikle kur baskısını azaltmak ve ekonomide normalleşmeyi hızlandırmak için ümitlerin yüksek olduğu turizm sekt
örü, sezona 60 milyar dolar gelir hedefiyle giriyor.
Doğ
al güzellikleri nitelikli hizmetle birleştiren Türkiye’nin
“bacasız sanayisi” turizmin ülke ekonomisine büyük katkıda bulunduğunu belirten Berkun Meral,
“Bu yıl Didim, Side, Alanya, Belek, Bodrum, Fethiye gibi lokasyonlarda açılacak en az 10
prestijli ve geniş ölçekli tesis olduğu biliniyor.
Ülkemiz, turizmden elde ettiği gelirleri artırmak ve Türkiye’yi turizmde dünya markası haline getirmek için her sezonda doğru taşları üst üste koymak için çalışıyor” ifadelerini kullandı.
“TURİZMDE İSTİKRAR İÇİN FARKLI TALEPLERE YANIT VEREBİLMEK GEREK”
Lüks turizmde tüketici beklentilerine y
önelik ipuçlarını da paylaşan IQUEEM Kurucusu Berkun Meral,
“Lüks seyahat pazarında kişiselleştirilmiş, benzersiz deneyimler, net değeri yüksek turistler tarafından yoğun talep g
örüyor. Lüks gezginler,
özelleştirilen programlara, ü
st düzey konaklama deneyimlerine ve farklı mutfakları harmanlayan gastronomi değeri yüksek restoranlara
önem veriyor.
Teknoloji kullanımı
ve sürdürülebilirlik de lüks tatiller yapmak isteyenlerin ilgi duyduğu trendler arasında yer alıyor. İstikrarlı bir turizm sekt
örünü
n her bütçeye hitap eden hizmetler sunması gerekiyor. Bu hizmetlerin tipik turistik mekanların
ötesine geç
en, özgün ve unutulmaz deneyimlere d
önüşmesi bekleniyor. Bu deneyimin, pazarlama ve rezervasyon süreçlerinden itibaren başlaması önemli. IQUEEM olarak bu hizmetleri doğru şekilde tanıtma konusunda 15 yıldı
r Türkiye'nin en iyi otellerine destek oluyoruz” diye konuştu.
“DOĞRU TANITIM VE PAZARLAMA, KÜRESEL GÖRÜNÜRLÜĞE KATKIDA BULUNUR”
Türkiye’nin hizmet kalitesi ve tesis niteliği açısından her geçen yıl geliştiğini vurgulayan IQUEEM Kurucusu Berkun Meral, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
“Premium markaların premium ajansı mottosuyla, 15 yıldır turizm odaklı profesyonel hizmetler sunan IQUEEM, Google’a g
öre dünyadaki en iyi 2.375 ajansı arasında konumlanıyor. Global platformların Türkiye’deki premium partneri olarak ülkemizin en iyi otelleriyle çalışıyoruz ve global başarı hikayelerine imza atıyoruz. Doğru hedef kitle, doğru reklam ve doğru bütçe yaklaşımıyla otellerin dijital kanalları en verimli şekilde kullanmasına olanak tanıyarak, online d
önüşüm oranlarını yıllık bazda %225 artırıldığı başarı hikayelerine imza attık. Türkiye’nin saygın otellerine reklam maliyeti optimizasyonu ve performans iyileştirme çözümleri sunduk. Google ve VK, başta olmak üzere 4 farklı global platformda başarı hikayesi yayımlayan turizm odaklı tek ajans olmayı başardık. Doğru tanıtım ve pazarlamanın, Türkiye’nin turizmdeki potansiyelinin küresel g
örünürlüğünü artıracağına inanıyoruz. Yaz sezonu
öncesi dijital g
örünürlüğünü en üst seviyeye çıkarmak, sezondan en yüksek verimi almak isteyen tüm tesis sahipleriyle deneyimlerimizi paylaşmaya hazırız.”