Outlook uygulamasının kullanıcı sayısı hızla düşmeye başladı. Peki Microsoft ne yapacak?
Microsoft, hem Apple’ı hem de Google’ı hemen her alanda kendine rakip olarak görüyor. Hatırlayacağınız üzere şirket bu rekabeti mobil işletim alanına da taşımış ve
Android ile iOS’un karşısına Windows Phone ile çıkmıştı. İlk başlarda, arkasında Windows gibi bir işletim sistemine sahip olan Microsoft’un olması, acaba Android ile
iOS’un ikili hegemonyası kırılacak mı sorusunun sorulmasına neden olsa da, ilerleyen zamanlarda Windows Phone beklentilerin çok gerisinde kalarak adeta hezimete uğramıştı.
İşte şirket benzer bir rekabete mail uygulaması pazarında da sürdürüyor. Bu sefer ki en büyük rakibi ise
Google’ın Gmail uygulaması. Aslında son güncellemeye kadar Outlook’un son derece başarılı bir iş çıkarttığını ve kullanıcılardan oldukça güzel geri bildirimler aldığını söyleyebiliriz.
Bununla birlikte Outlook’un ücretsiz kullanımından çok hoşnut olmadığı bilinen Microsoft, kullanıcıları ücretli olan
Office 365’e geçirebilmek için reklam stratejisinde bir değişikliğe gitti ve gelen kutusunda gösterilen reklam sayısını arttırdı.
Gerek iOS işletim sisteminden gerekse de
Android işletim sisteminden bugüne kadar Outlook uygulamasını kullananlar, zaten arada sırada çıkan ve gerçek bir mail gibi görünen reklamlara alışkınlardı. Ancak güncelleme sonrası bu tip reklamların özellikle gelen kutusunda sürekli görünmesi ve reklam yapısı
itibariyle gerçek bir mail gibi algılanması kullanıcıları fazlasıyla rahatsız etti. Tepkilerini mağazalardaki
Outlook uygulamasına 1 puan vererek gösteren kullanıcılar, Microsoft’un geri adım atması gerektiğini savunuyor. Outlook reklam politikası yüzünden kullanıcı kaybediyor
Muhabir: ecevit bıktım