Pablo Picasso'nun bir tablosunu inceleyen sanat tarihçileri, tablonun yüzeyinin altına gizlenmiş gizemli bir kadın portresini ortaya çıkardılar. Kadının portresi, muhtemelen Picasso'nun 1901 yılında heykeltıraş arkadaşı Mateu Fernández de Soto'yu mavi ve yeşil tonlarında bir masada otururken resmetmesiyle kayboldu.
Ancak 125 yıl sonra, orijinal portrenin ana hatları Londra'daki Courtauld Sanat Enstitüsü tarafından kızılötesi ve X-ray görüntüleme kullanılarak incelendi.
Courtauld Galerisi başkan yardımcısı Barnaby Wright, kızılötesi kameranın bir görüntüyü mozaik gibi taramasıyla kadının portresinin belirlendiğini söyledi.
Sanat tarihçileri, Picasso'nun 1901 yılında Paris'te resmettiği diğer kadınlara benzese de, o dönemde Fransa'nın başkentinde moda olan kendine özgü chignon saç modelini paylaştığı için kadının kimliğinden emin değiller.
“ANONİM OLARAK KALABİLİR”
Portredeki kadının kimliğini tespit etmeye çalıştıklarını söyleyen Wright, “Sonsuza dek bir tür anonim model olarak kalabilir. Picasso için modellik yapan biri de olabilir, bir sevgili de olabilir, bir arkadaş da olabilir” ifadelerini kullandı.
"YENİ MALZEME ALMAYA PARASI YETMEDİĞİNDEN"
Wright, röntgen görüntülerinin Picasso'nun bu tuvali belki de üç ya da dört kez yeniden işlediğini gösterdiğini, bunun nedeninin kısmen yeni malzeme almaya kolaylıkla parasının yetmemesi, ancak “bir görüntüyü diğerine dönüştürme sürecinden keyif aldığı açık” olduğunu ifade etti.
Wright, şöyle devam etti:
“Kendisine temiz bir sayfa açmak için konuyu değiştirirken tuvali badanalamamış. Arkadaşının figürünü doğrudan, bir figürün diğerinden çıktığı kadının üzerine boyayarak birini diğerine dönüştürdü. Bu teknik görüntünün altında ne olduğunu öğrendiğinizde ve bunu bitmiş tabloya geri götürdüğünüzde, bu işaretlerden bazılarını gözünü, kulağını ve saçını çok net bir şekilde görebilirsiniz. Kadının bu hayalet varlığı, aslında sadece yüzeyin altında değil, aynı zamanda yüzeyin kendisine de baskı yapıyor.”