E-ticarette artan rekabet, e-ticaret şirketlerinin ve bireysel satıcıların, alıcılara ulaşmak için tüm iletişim kanallarını aktif olarak kullanmasını önemli hale getirdi. Ancak e-ticaret şirketleri ticari ileti gönderimi konusunda 6563 sayılı yasa kapsamında bazı kurallara tabi tutuldu. Öte yandan Statista verilerine göre, dünya çapında %10'u aşkın pazar payıyla faaliyet gösteren Shopify e-ticaret altyapısını ve küresel e-posta sağlayıcıları kullanan e-ticaret şirketleri, ileti izinlerini belirlenen 3 günlük yasal süre içinde İleti Yönetim Sistemi’ne (İYS) sistematik aktaramadıkları için izinsiz ileti gönderme problemiyle karşı karşıya kaldı. E-ticaret şirketlerine proje, denetim ve raporlama gibi konularda danışmanlık hizmetleri sunan Matevise Danışmanlık, geliştirdiği İYS Shopify Entegrasyonu çözümüyle bu problemi ortadan kaldırdı.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaş
an Matevise Danışmanlık Kurucu Ortakları Bensu Sayınay ve G
ökcan Çakar, “İYS x Shopify Entegrasyon Uygulaması, Shopify altyapısı kullanan ve küresel e-posta sağ
layıcılarıyla çalışan markaların, ileti izinlerinin yasal sürelerde aktarılmasını otomatikleştiriyor. Uygulama sayesinde Shopify e-ticaret altyapısını kullanan şirketler, ceza risklerini en az seviye indirmeyi hedefliyor.” dediler.
2022’DE 371 MİLYON TL CEZA KESİLDİ
E-ticaret şirketleri tarafından g
önderilen ticari iletiler, Ticaret Bakanlığı tarafından, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun kapsamında çıkarılan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Y
önetmelik kapsamında bazı kurallara tabi
tutuldu. Bu kapsamda alıcının onayı olmadan iletilerin g
önderilemeyeceği, izin dahilinde g
önderilen iletilerde alıcıya ret imkanı sağlanması gerektiği belirtilirken, 3 iş günü içinde sisteme beyan edilmeyen ileti izinlerinin de geçersiz sayılacağı kaydedildi. Öte yandan 2022
verileri, vatandaşların Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi (TİSS) üzerinden gerçekleştirdiği 791 bini aşkın şikayet sonucu, e-ticaret şirketlerine 371 milyon TL'yi aşkın idari para cezası uygulandığını g
österdi.
Teknik yetersizliklerin Shopify altyapısını kullanan işletmeleri ceza risklerine açık hale getirdiğini belirten Bensu Sayınay,
“Matevise İYS x Shopify Entegrasyonu, İYS ve Shopify arasındaki iletişimi tam otomatik ve ç
ift yönlü hale getiriyor. Uygulama, işletmelerin müşteri ticari ileti izin ve tercihlerini dinamik bir şekilde y
önetmelerini sağlıyor. Günlük olarak gerçekleştirilen bu işlem sayesinde markalar SMS, e-posta gibi pazarlama kanallarını aktif olarak kullanı
rken, diğer yandan da müşteri memnuniyetini ve güvenini güçlendiriyor. Ayrıca olası cezalardan da kaçınmış oluyor” diye konuştu.
“AYNI GÜN İÇİNDE KULLANILABİLİYOR”
E-ticaret markalarıyla uzun süredir birlikte çalıştıklarını ve ihtiyaçlarını bildiklerini belirten G
ökcan Çakar,
“Pazarlama kanallarını kullanmak
önemli, ancak müşteri verisini ve rızasını almak da bir o kadar kritik. Bu kapsamda müşteri tercihlerini İleti Y
önetim Sistemi’ne zamanında aktaramadığı için y
önetmeliğe aykırı hareket eden pek ç
ok şirket olduğunu fark ettik. Geliştirdiğimiz İYS Shopify entegrasyonu kurulum işlemi, aynı gün içinde tüm testleriyle ekibimiz tarafından tamamlanıyor. Bu sayede Türkiye’de Shopify kullanan markalar pazarlama iletişimlerini faaliyetlerini mevzuata uygun ve müşteri odaklı bir biçimde sürdürebiliyor. Reflect Studio, Shopi go, Godiva gibi, e-ticaret sekt
örünün
önde gelen markaları
, Matevise İYS Shopify Entegrasyonu çözümünü tercih ediyor” ifadelerini kullandı.
“E-TİCARET ŞİRKETLERİNİN DİJİTAL YOL ARKADAŞIYIZ”
E-ticaret proje danışmanlığı, 360 derece e-ticaret operasyonu denetleme, e-ticaret büyü
me danışmanlığı gibi hizmetlerle Türkiye'de ve dünyada sekt
öründe lider markalara e-ticaret odağında stratejik danışmanlık hizmetleri sunduklarını vurgulayan Matevise Danışmanlık Kurucu Ortağı Bensu Sayınay, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
“Matevise olarak kendimizi e-ticaret şirketlerinin dijital yol arkadaşı olarak konumlandırıyoruz. Mevzuata uygun, kullanıcı deneyimini
önceleyen, kârlılıktan taviz vermeyen bir büyüme yolculuğu için e-ticaret şirketlerine danışmanlık ve rehberlik sunmayı sürdü
receğiz.”