Samsung en büyük rakipleri Xiaomi ve Apple’ı saf dışı bırakmak için çeşitli planlar yapıyor. Güney Koreli şirketin öncelikli hedefi ise satış rakamlarını arttırmak. Bu bağlamda Samsung’un Xiaomi benzeri bir strateji izlemesi bekleniyor.
Akıllı telefon pazarındaki rekabet gün geçtikçe biraz daha kızışıyor. Özellikle Çinli üreticilerin global pazardaki ağırlığını arttırması,
Samsung’un işini bir tık daha zorlaştırdı. Geçmiş dönemde Asya’da önemli bir Pazar
payına sahip olan Güney Koreli şirket gün geçtikçe bu gücünü yitiriyor.
Çin ile birlikte dünyanın en kalabalık nüfusa sahip 2. ülkesi olan Hindistan’ı Xiaomi ve Vivo’ya kaptıran Samsung, bu pazarda
zirveyi geri kazanabilmek için çeşitli planlar yapıyor.
Bilindiği üzere Hindistan görece olarak fakir bir ülke. Dolayısıyla
Samsung’un bu pazarı geri kazanmasının yolu ucuz telefonlardan geçiyor.

Bu durumun farkında olan
Güney Koreli şirketin yetkilileri, giriş seviyesindeki model yelpazesini genişleterek Hindistan pazarındaki hakimiyetini tekrardan sağlamak istiyor.
Bu bağlamda
Samsung’un giriş seviyesine ait yeni cihazlar satışa sunacağı ve bu cihazlardan bazılarının 100 doların altında etiketlendirileceği de sızdırılan bilgiler arasında.
Bu ucuz modellerin Türkiye’ye
gelip gelmeyeceği ise şimdilik belirsiz diyebiliriz. Gerçi bu cihazlar Türkiye’ye gelse dahi
vergiler yüzünden yine 3000 TL civarında absürt fiyatlardan satılacaktır. Malum ülkemizde telefonlardan yüzde 50’ye
varan ÖTV, yüzde 18 KDV ve yüzde 6 da TRT payı alınıyor. Hal böyle olunca akıllı telefon fiyatları da önemli oranda artıyor.