Japonya’nın Nagoya kentinde yaşayan Takuya Higashimoto, yemek sipariş uygulaması Demae-can’daki bir açığı buldu.
Haber Global'in South China Morning Post’un haberine göre, Higashimoto her sipariş sonrası ‘yemek gelmedi’ diyerek para iadesi aldı. Uygulamanın sohbet kısmını kullanarak durumu bildiren şahsa şirket aylar boyunca sorgusuz sualsiz geri ödeme yaptı.
Üstelik toplamda 1095 kez aynı yöntemi kullanan Higashimoto; yılan balığı, biftek, dondurma gibi pahalı ürünler sipariş ediyordu.
124 SAHTE HESAP AÇTI
Yakalayıp sistemden atmasınlar diye 124 sahte hesap açan adam, uygulamaya uydurma isim ve adreslerle kayıt oldu. Hatta sahte bilgilerle ön ödemeli telefon kartları aldı ve sonrasında bunları hemen iptal etti.
"TADINI ALINCA DURAMADIM"
30 Temmuz’da yine sipariş veren ve aynı yöntemle firmayı dolandırmaya çalışan adam, bu defa yakalandı. Polise verdiği ifadede, “Başta sadece denemek istedim ama paranın tadını alınca duramadım” dedi.
Olay sonrası Demae-can firması, kimlik doğrulama sistemlerini sıkılaştıracağını ve sahtekârlıkları fark eden yeni bir uyarı sistemi kuracağını duyurdu.




