Evcil hayvan mamalarında tüketici eğilimleri, sektörün trendlerini değiştiriyor. Evcil hayvan sahipleri, can dostları için artık katkı maddesiz, doğal, taze ve sağlıklı mamaları daha çok tercih ediyor. Bu doğrultuda yeni nesil kedi ve köpek maması üreten yerli marka, 3,8 milyon dolar değerlemeyle çıktığı köprü yatırım turundan 225 bin dolar yatırım alarak döndü.
Evcil hayvan sahiplerinin, can dostlarının sağlığı için dikkat ettiği unsurların başında beslenme düzenleri gelirken, NIQ’nun yayımladığı
veriler, evcil hayvan bakımı sekt
öründe trendlerin değiştiğine işaret ediyor. Bunların ilk sıralarında da evcil hayvan gıdalarında doğ
al içerikli ürünlere artan talep geliyor. Bu doğrultuda üretim yapan girişimler ise aldıkları yatırımlarla büyüyerek daha fazla sayıda evcil hayvanın sağlıklı bir yaşam sürmesine olanak tanıyor. Son olarak, yeni nesil sağlıklı, doğal ve taze kedi ve k
öpek mamaları ü
reten Kito, 3,8 milyon dolar değerlemeyle çıktığı k
öprü yatırım turundan, Dardanel ve Dgpays Kurucu Ortağı
ve CEO’su
Serkan Ö
merbeyoğlu
’ndan 225 bin dolar yatırım alarak d
öndü.
“BU YATIRIMLA YENİ PAZARLARA AÇILACAĞIZ”
Aldıkları bu yatırımla hem yurt içinde hem de yurt dışında büyüme ivmesi yakalamayı hedeflediklerini belirten Kito Pet Kurucu Ortağı
Alper Çağdaş, konuya dair şu açıklamada bulundu:
“
Kito ailesi olarak en temel amacımız, evcil hayvanlarımızın daha sağlıklı beslenmelerini mümkün kılmak. Protein kaynaklarımızı seçerken ortağımız Karkas Ç
iftliği
’nin uzmanlığı
ve ü
rettiği etlerin kalitesinden yararlanıyoruz.
Üretim tarafında da yeni ortağımız Dardanel ürün kalitemizi bambaşka bir seviyeye taşıyor. Dardanel
ve Serkan Ö
merbeyoğlu
’ndan aldığımız yatırımla birlikte, yeni pazarlara açılarak büyümeye devam edeceğiz. Elde ettiğimiz başarının rüzgarıyla sekt
örümüzde ilklerin ve yeniliklerin
öncüsü olarak konumlanacağız.”
“YENİ ÜRÜN GRUBUMUZU DÜNYANIN EN KALİTELİ MAMALARINDAN BİRİ OLARAK GÖRÜYORUZ”
Oda sıcaklığında saklanabilir taze mamalar
özelinde Türkiye’de ilke imza attıklarını
n altını ç
izen Alper Çağdaş,
“Ürünlerimizin formüllerini İstanbul
Üniversitesi Cerrahpaş
a Veteriner Fakültesi danışmanlığıyla hazırlıyoruz. Karkas Ç
iftliği’nin kaliteli etlerini ve taze meyve, sebzelerden oluşan içeriklerimizi, beslenme uzmanı veteriner hekimlerimizin tasarladığı özel reçetelerle bir araya getirip kendimize yemek pişirir gibi mama pişiriyoruz. Kito Fresh olarak adlandırdığımız ürünümüz, insan standardında malzemelerle k
öpek ve kediler iç
in formülize edilmiş özel bir yemek niteliği taşıyor. Bu ürün grubumuzu dünyanın en kaliteli mamalarından biri olarak g
örüyoruz.” ifadelerini kullandı.
“KENDİMİZE YEMEK PİŞİRİR GİBİ PİŞİRİYORUZ”
Diğer ürünleri hakkında da bilgi veren Kito Pet Kurucu Ortağı Alper Çağdaş, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Tüm bunları yaparken, evcil hayvan sahiplerine birden fazla alternatif sunacak bir ürün grubu geliştirdik. Kito Fresh ürünlerimize ek olarak kendi çiftliklerimizden gelen taze etleri içeren kuru mamalarımız, tamamen doğal çiğneme ürünlerimiz, doğal ödül kurabiyelerimiz ve besin takviyelerimiz ile geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Her bir ürün çeşidimizde sağlığı ve kaliteyi önceliklendiriyoruz. Örneğin, kuru mamalarımızda Karkas Çiftliği kalitesiyle üretilmiş GDO’suz taze etleri kullanarak, kuru mama dünyasında oldukça yenilikçi olarak kabul edilen bir ürün elde ettik. Kaliteli ve sağlıklı ürün misyonuyla işimizi global pazara da taşıdık ve yurt dışında satışlara başladık. Hedefimiz uluslararası arenada da sayılı markadan biri olmak. Aldığımız olumlu geribildirimler de yüksek müşteri memnuniyetinin göstergesi ve en büyük motivasyon kaynağımız.”