Analist firması Canalys’in belirttiği üzere, akıllı saat satışları 2020’nin 4. çeyreğinde ciddi bir artışla karşılaştı. Apple şu anda akıllı saat pazarının yüzde 31,1’ini ve genel olarak giyilebilir bant pazarının yüzde 19,3’ünü oluşturuyor.
Sevkiyat sayısında ise yalnızca Xiaomi’den sonra ikinci sırada yer alıyor. Güney koreli teknoloji devi
Samsung ise, akıllı saat sevkiyatları açısından yıldan yıla yüzde 114 oranında önemli bir büyüme kaydetti. Şirket şu anda Google ile ortaklaşa geliştirilen
Wear OS 3 tarafından desteklenen en yeni
Galaxy Watch 4 ile daha fazla başarıya imza attı. Ancak yine de tüm bunlar akıllı saat pazarında
Apple’ı geçecek kadar başarı sağlamıyor.

Temel bant alanında,
Xiaomi,
Mi Smart Band 5 ve 6 modellerinin liderliğindeki Apple’ın hemen önünde yüzde 19,6’lık bir payla satışlarda başı çekiyor. Genel olarak, tüketiciler, ürün kategorisine bakılmaksızın en çok sağlıklarıyla ilgileniyor. Akıllı saat alırken ürünlerin sağlık açısından sundukları özellikler kullanıcılar tarafından en çok önemsenen detaylar diyebiliriz.
Canalys’den Jason Low, “Sağlık takibi, akıllı saatler için en belirgin kullanım durumu” dedi. “Son teknoloji sağlık izleme özellikleri sunmada başarı markaların birbirine fark atmasını sağlayan tek etken” açıklamalarında bulundu.