BMW 6. nesil lityum-iyon pil hücrelerini duyurdu. Yeni nesil, bir aracın sürüş menzilinde yüzde 30 artış anlamına gelen yüzde 20 daha yüksek enerji yoğunluğu sunuyor.
Yeni tasarım yüzde 30 daha hızlı şarj imkanı sağlarken, hücre
üretim süreci yüzde 60 daha az CO2 emisyonuna neden oluyor.
Bavyeralı otomobil üreticisi stratejik pazarlarda her biri
20 GWh kapasiteli 6 yeni batarya fabrikası kurmayı planlıyor. Bunlardan ikisi Çin’de, ikisi Avrupa’da ve ikisi de Kuzey Amerika’da inşa edilecek. Tüm yeni fabrikalar
CO2 emisyonlarını daha da azaltmak için yeni üretim yöntemlerine odaklanacak ve elektrik
tedariği için yenilenebilir kaynaklar kullanacak.
Yeni batarya hücresi tasarımı,
üretim maliyetlerini düşürme potansiyeli nedeniyle övgüyle karşılanıyor; basın açıklamasına göre 5. ve 6. nesil arasındaki fark yüzde 50’ye kadar çıkabilir. Bunun gerçekten başarılması durumunda, elektrikli araç üretim maliyetleri yanmalı araçların seviyesine inmesi umut ediliyor.
BMW yeni hücrelerin üretimi için şimdiden iki sözleşme imzaladı. İlk sözleşme, 2025 yılında Debrecen’deki yeni Macar fabrikasında ve
Almanya’daki Thuringia tesisinde üretime başlayacak olan
CATL ile yapıldı.
İkinci üretim sözleşmesi ise
Shenzhen’de listelenen batarya üreticisi Eve Energy ile imzalandı.
BMW, WeChat hesabından yaptığı açıklamada her iki sözleşmenin değerinin 10 milyar doları aştığını duyurdu.