Electrek ve Nikkei’de yer alan bilgilere göre Nissan, dünya çapında yeniden yapılanma sürecine giriyor. Batarya teminindeki aksamalar ve Çinli markaların fiyat baskısı, şirketi üretim stratejisini değiştirmeye yöneltti. Şirketin bu nedenle 7 fabrikasını kapatmayı ve yaklaşık 20 bin çalışanıyla yollarını ayırmayı planladığı ortaya çıktı. Nissan’ın önümüzdeki dönemde Çin merkezli üretim yöntemlerine ağırlık vermesi bekleniyor.
Nissan, elektrikli araç segmentinde önemli bir yere sahip olan LEAF modelinde de ciddi üretim kesintisine gitti. Japonya’daki Tochigi fabrikasında üretilen yeni nesil LEAF, Eylül-Kasım döneminde batarya temininde yaşanan sıkıntılar nedeniyle yarı kapasiteyle üretildi.
Toyota’nın Tayland tesislerinde Çin menşeli parçalarla üretime başlamasının ardından Nissan da benzer bir strateji izlemeye hazırlanıyor. Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz ve Ford gibi birçok global üretici de son dönemde maliyetleri dengelemek amacıyla Çin merkezli tedarik çözümlerine yönelmiş durumda.
ŞİRKETİN UMUDU YENİ NESİL ARAÇLAR
Nissan'ın 2010 yılında piyasaya sürdüğü ilk nesil LEAF modeliyle elektrikli araçlarda öncü rol üstlendi. Son yıllarda Çinli üreticilerin uygun fiyatlı ve kârlı modelleri karşısında geride kaldı. Şirketin geleceği, yeni nesil elektrikli araç stratejisi ve batarya tedarikinde atacağı adımlara bağlı olacak.




