Henüz geride bıraktığımız yıl pek çok şirket iletişim çalışmalarında yüzünü çevrimiçi platform ve mecralara çevirerek rekabette öne çıkmanın yollarını aradı. İş dünyasının yeni dinamiklerini arkasına alarak 2022 yılında 450’den fazla markaya hizmet veren Online PR Servisi B2Press ise pazarın büyümesiyle paralel olarak iş hacmini %104, cirosunu ise %163 artırdı. Vites büyüterek Hollanda’daki ikinci ofisini Amsterdam’da açmaya hazırlanan B2Press, geçtiğimiz yıl dijital içerik servisini de hayata geçirdi. İş dünyasında rekabetin artmasıyla birlikte, farklı sektörlerden pek çok oyuncu PR çalışmalarını dijitale kaydırarak rakiplerinden bir adım öne çıkmanın ve hedef kitlelerine pratik bir şekilde ulaşmanın yollarını arıyor. 2022’de 450’den fazla markaya hizmet vererek, şirketlerin iletişim çalışmalarına değer katan Online PR Servisi B2Press ise büyüyen pazarın rüzgarını arkasına alarak Hollanda’daki ikinci ofisini Amsterdam’da açmak için harekete geçti. 2022’de basın bülteni dağıtımlarını bir önceki yıla kıyasla %62 artırarak 1.911’e çıkaran B2Press, farklı mecralarda yayımlanmasını sağladığı özel haber ve röportaj çalışmalarını ise %375 artarak 874’e ulaştırdı. Şirket 2022’de iş hacmini ikiye katlarken, cirosunu ise %163 artırdı. 2022’deki büyümelerinde, yurt dışındaki satışların artmasının yanı sıra iletişim ajanslardan da talep almalarının etkili olduğunu belirten B2Press Yönetici Ortağı Ediz Tokabaş, konuya dair şu değerlendirmede bulundu: "Basını yaşatarak, mecraları destekleyerek birlikte büyüyoruz ve bunu ‘sorumlu büyüme’ şeklinde olarak atfediyoruz. Yayın gruplarının kırmızı çizgilerine uygun, haber değeri taşıyan, hikaye anlatıcılığı yaparak okuyucuyu daha fazlasını keşfetmeye teşvik eden haber içerikleri oluşturmaya odaklanıyoruz. Veri haberciliğini esas alarak bilimsel araştırmalardan ve sektörel raporlardan edindiğimiz bilgileri güncel gelişmelerle bir araya getirip kurumların misyonuna, markaların iş modeline değer katıyor, okuyucunun da dikkatini çekiyoruz. Bu sayede hem yurt içi hem de yurt dışındaki büyümemizi hızlandırıyoruz.” Dijital içerik servisi olarak da hizmet vermeye başladılar Hollanda’nın Utrecht şehrindeki merkezinin ardından ülkedeki ikinci ofisini Amsterdam’da açmak için vites büyüttüklerini söyleyen Ediz Tokabaş, “Geçtiğimiz yıl önemli ülkelerden yeni talepler aldık ve İspanya, Polonya, Irak, Malezya, Endonezya gibi yeni pazarlara açıldık” dedi. Dijital içerik servisimiz B2Press Plus’ı hayata geçirdiklerini söyleyen Ediz Tokabaş, "Yeni hizmetimizin henüz lansmanı yapılmadan siber güvenlik, kurumsal yazılım sağlayıcıları ve holdingleri için teknik doküman (white paper), web sitesi içeriği, rakip, gündem ve trend analizleri başta olmak üzere özel içerikler üretmeye başladık” diye konuştu. Basın bültenlerini en çok Dubai/BAE, Avrupa ve ABD pazarlarında servis ettiler 7. yaşını geride bırakan B2Press’ten edinilen bilgilere göre şirket, 25 dilde basın bültenleri hazırladı ve her 4 bültenden birini yurt dışında dağıttı. Türkiye’de de 1.421 basın bülteni ve 823 özel haber/röportaj çalışmasına imza attı. Bülten başına ortalama 103 olmak üzere toplam 146.368 yansıma elde etti. Basın bülteni servislerini en çok ekim, kasım ve aralık aylarında gerçekleştiren şirket, basın bültenlerini en çok Dubai/BAE, Avrupa ve ABD pazarlarında servis etti. Markalar için hazırladıkları TV programı, lansman etkinlikleri, dijital medya projeleriyle de gelir kalemlerini çeşitlendirdiklerinin altını çizen B2Press Yönetici Ortağı Ediz Tokabaş, 2023’e dair de şu bilgileri paylaştı: “Hedeflerimizin birkaç adım ötesine geçtiğimiz bir yılı geride bıraktık. Kaleme aldığımız nitelikli içerikler ve projelerle partnerlerimizin misyonuna, iş modeline ve hizmetlerine değer katarak birlikte büyüdük. Yurt içinde olduğu gibi, 2023’te Avrupa’nın da önemli yayın gruplarıyla anlaşmalar yapmayı hedefliyoruz. Kullanıcıların sosyal medyadan haber alma alışkanlığını önemli düzeye çıkmasının sonucunda basın bülteni ve haberlerimizi hedef gruplara LinkedIn, Twitter ve Telegram gibi sosyal ağlar üzerinden de ulaştırmayı planlıyoruz. Bu yönde şimdiden birkaç anlaşma da imzaladık. Böylelikle yurt içi ve dışındaki büyüme ivmemizi hızlandıracağımıza inanıyoruz.”
Muhabir: Alp Yanardağ