Seo hizmeti diğer bir deyişle arama motoru optimizasyonu web sitelerinin ilgili anahtar kelimeleri söz konusu olduğunda Google’a hedeflenen konumlarda listelenmesini sağlama amacıyla gerçekleştirilen çalışmaların tümünden oluşur. Bu sayede markalar hem yeni satışlar ve potansiyel müşteriler elde edebilirler hem de marka olarak prestijlerinin artmasın gibi önemli bir fayda sağlarlar. Kaliteli ve kalıcı etki sağlayan SEO hizmeti alınması için mutlaka bu alanda yeterli deneyime ve uzmanlığa sahip bir SEO ekibiyle çalışılmalıdır. Atalay Sıdar önderliğinde hizmet vermekte olan Simur Digital, günümüzde dijital ortamların ne kadar önemli olduğunun bilincinde bir SEO ajansıdır. Bu bağlamda müşterilerinin giderek büyüyen bu pazardan daha fazla pay alması için en uygun SEO çalışmalarını gerçekleştirir.
Simur Digital’in müşterilerine sunduğu SEO hizmeti kapsamında müşterilerinin ihtiyacı olan dijital stratejiler titizlikle planlanır. Böylece farklı sektörlerde hizmet veren Simur Digital müşterilerinin rakiplerinden ayrılmasını ve rakiplerine karşı avantajlı bir konuma geçmesini sağlayarak içerikler üretilir. Yapılan çalışmalar sonucu elde edilen veriler Simur Digital’in uzman ekibi tarafından iş ortaklarına raporlanır. Marka özelinde belirlenmiş en uygun hedef kitle ile en doğru ve en etkili iletişimin kurulması hedeflenir. Düzenli bir şekilde gerçekleştirilen bu çalışmalar sonucunda ilgili web sayfaları güncelliğini korumaya devam edebilmektedir. SEO hizmeti dijital dünyanın hayatlarımızda oynadığı rol arttıkça giderek daha fazla ön plana çıkmakta ihtiyaçtan öte adeta bir zorunluluk haline gelmektedir. Hedeflenen kelimelerde mevcut sıralamalardan daha üst sıraların elde edilmesi için gerçekleştirilen çalışmaların her bir SEO hizmeti kapsamındadır. Bununla birlikte SEO hizmeti için uygulama yapılacak her web sitesinin tüm metrikleri göz önünde bulundurulur. Böylece mümkün olan en iyi görünüme, en iyi içeriğe ve en hızlı site performansına erişilmesi söz konusu olur. SEO hizmeti kapsamındaki çalışmaların hedeflediği alan ile kapsadığı gelişmeler teknolojide yaşanan gelişmeler sonucunda her geçen gün genişlemektedir. Çünkü internet kullanıcılarının beklentileri arttıkça ve teknoloji geliştikçe SEO kriterlerinin buna uyum sağlaması gerekmektedir. SEO çalışmaları kapsamında web sitelerinin ve firma sahiplerinin sektörlerindeki en yüksek ziyaretçi ve müşteri sayılarına ulaşması için gereken aksiyonlar alınmaktadır. İç SEO Nedir? İç SEO çalışmaları herhangi bir web sitesinin temelinin oluşturulması amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar bütünüdür. İç SEO çalışmaları planlama aşamasında Ahrefs, Botify, Deepcrawl gibi profesyonel SEO araçlarından faydalanılır. Böylece web sitesinin teknik hatalarının ve performansının incelenmesi söz konusu olur. Yapılan incelemeler ve değerlendirmeler sonucunda web sitelerine yönelik birtakım iyileştirme önerilerinde ve uygulamalarında bulunulabilir. İç SEO çalışmalarıyla web sitelerinin Google tarafından çok daha iyi bir şekilde anlaşılması diğer bir deyişle indekslenmesinin sağlanması amaçlanır. Bununla birlikte gün içinde Google’ın ilgili web sitesinde çok daha fazla sayfa taraması yapması mümkündür. Site Dışı SEO Nedir? Web sitelerinin iç SEO hizmetinin konusunu oluşturan teknik problemlerinin çözümlenmesinden sonra imaj ve otorite artırmaya yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmalar bütününe site dışı SEO denilir. Site dışı SEO çalışmaları kapsamında web sitesinin Google nezdinde otorite kazanması için güvenilir link kaynaklarından backlink alması amaçlanır. Çünkü backlinkler web sitesinin üst sıralara taşınması ve Google nezdinde daha fazla prestij kazanması amacıyla firmalara önerilir. Anahtar Kelime Analizi Olmadan SEO Olmaz Anahtar kelime analizi hiç tartışmasız bir şekilde SEO çalışmalarının ilk adımlarından biri olarak kabul edilmelidir. Çalışma yapılacak olan web sitesine dönüşüm getirmesi olasılığı olan anahtar kelimeler araştırılarak belirlenir. Anahtar kelime analizi sürecinde Premium SEO araçları ile Google servisleri kullanılmalıdır. Bu aşamada genellikle Google Keyword Planner, Semrush, Kwfinder ve Ahrefs gibi SEO araçları tercih edilir. Sektörel anahtar kelime analizinden sonraki en önemli adım rakip analizidir. Böylece web sitesinin ve rakiplerinin hedef anahtar kelimelerde hangi sıralarda yer aldığı öğrenilir. SWOT analizi yapılarak web sitesinin rakipleri karşısındaki artı ve eksi yönleri çıkarılır. Bu aşamada en önemli konu web sitesinin tüm sayfa kelimelerinde özel çözümler üretmektir. Web sitesi rakiplerinin trafiklerini ve backlinklerini değerlendirmek, iyi sayfa yorumlamalarını yapabilmek için Ranksignals, Ahrefs ve Similarweb gibi araçlardan yararlanılması fayda sağlayabilir. Site analizi yapılırken web sitesindeki her bir sayfa SEO kriterleri doğrultusunda değerlendirilerek eksik ve yanlış uygulamalar varsa düzeltilmesi gerekir. Bu kapsamda web sitesi title, heading etiketleri, mobil uyumluluk, description ve site hızı gibi farklı metrikler üzerinden değerlendirme yapılır. Google bir web sitesini anlamlandırma aşamasında yaklaşık 200 farklı kriter kullanır. Site hızı, title tag uyumluluğu, description başta olmak üzere çeşitli kriterleri karşılayan web siteleri Google tarafından en üst sıralara taşınır. Oluşturulan web sayfalarının kullanıcı deneyimine en uygun ve kullanıcı web sitesinde vakit geçirirken herhangi bir sorun yaşamayacağı şekilde hazırlanmalı aynı zamanda en kaliteli içeriklere yer verilmelidir. Diğer yandan site dışı SEO çalışmalarının en az site içi SEO çalışmaları kadar önemli olduğu ve ciddi düzeyde uzmanlık gerektirdiği unutulmamalıdır.
Muhabir: Alp Yanardağ