Netflix, kullanıcı kaybının baş sorumlusu olarak gördüğü şifre paylaşımı problemini çözebilmek için tüm ihtimalleri değerlendiriyor.
Netflix için işlerin pek de yolunda gitmediği bir gerçek. Yılın birinci ve ikinci çeyreklerinde oldukça büyük sayıda kullanıcı kaybı yaşayan şirketin üçüncü çeyrek verileri henüz açıklanmış değil. Ancak uzmanlara göre kötü gidiş üçüncü çeyrekte de devam edebilir çünkü henüz Amerikalı medya devi tarafından alınan önlemlerin hayata geçtiği söylenemez.
Özellikle de bu önlemlerin en başında
reklamlı abonelik sistemini geldiği ve bu sistemin de Kasım ayında uygulamaya konulacağı düşünüldüğünde uzmanların ne demek istediği daha iyi anlaşılıyor.

Öte taraftan Netflix’in kullanıcı kayıplarının
sorumlusu olarak gördüğü en önemli konu
şifre paylaşımı. Bilindiği üzere Netflix içerisinde yer alan paketlerden en yüksek fiyatlı olan yaklaşık aylık 94-TL’lik bir fiyata sahip ve bu paketi satın alanlar aynı anda 4 kişiye kadar izleme imkanına kavuşuyor. Bununla birlikte
gerçek hayatta genelde bu sayının 4 ile sınırlı kalmadığı ve aynı anda denk gelmediği sürece onlarca kişinin bu hesaptan faydalanabildiği de bir gerçek.
İşte bu problemi kökten çözebilmek için ilk olarak IP takibi yapmayı düşünen platform hesap sahibinin farklı ağlar üzerinden bağlanamayacak olması nedeniyle bu fikrinden vazgeçmişti. Ancak şimdilerde tartışılan
parmak izi okuması yapılarak hesaba girme fikri ise bir hayli çılgınca. Bununla birlikte herkesin
Netflix hesabını akıllı telefonlarından kullanmadığı hatta çoğunluğun Netflix’i televizyonları için aldığı düşünüldüğünde bu planının da uygulanması pek mümkün görünmüyor. Bakalım
Netflix yöneticilerinin gece uykularını kaçıran bu sorun nasıl bir çözüme kavuşturulacak.
Muhabir: ecevit bıktım