Toyota nihayet geçen yıl bir elektrikli araç stratejisi açıklamış olabilir, ancak yeni raporlar, otomobil üreticisinin çizim tahtasına geri dönebileceğini gösteriyor.
Reuters kaynaklarına göre, Toyota’daki dahili bir grup, mevcut e-TNGA esnek EV platformunu geliştirmek
veya yeni bir
EV mimarisi geliştirmek için planlar yapmakla görevlendirildi. e-TNGA platformu, tamamen elektrikli bZ4X
crossover SUV’da zaten kullanılıyor ve (şimdilik) yaklaşmakta olan 2023
Lexus RZ 450e’yi desteklemesi planlanıyor.
Bu değişiklikler tartışılmaya devam ederken, Toyota’nın kompakt bir elektrikli kruvazör (FJ Cruiser’dan ilham alan) ve
Toyota Crown hibrit sedan da dahil olmak üzere diğer bazı EV projelerindeki geliştirmeyi de askıya aldığı bildiriliyor. Mevcut strateji, 2030 yılına kadar 30 yeni tamamen elektrikli aracın yanı sıra pil teknolojisi ve üretimine 17,6 milyar dolarlık yatırım yapılması çağrısında bulundu.
Ancak kaynaklara göre
Toyota, Tesla gibi yıllardır elektrikli otomobil üreten diğer üreticilere kıyasla çok yavaş ve pahalı bir EV üretim süreciyle uğraşıyor. Reuters, Toyota’nın popüler
RAV4 SUV’sinin tamamen elektrikli bir versiyonunu 2012’de Tesla ile birlikte geliştirdiğini belirtiyor ancak kaynaklara göre mühendislerinin teknolojiyi tehdit olarak görmediğini söylüyor. Kendi platformunu geliştirmeye başlamadan önce 2017 yılında geliştirmedeki hissesini
Tesla’ya satmıştı.

Bu yaz bZ4X’i incelediğimizde, gerçek tek pedallı sürüş ve daha hızlı şarj hızları (en azından AWD modeli için) gibi rakip
EV’lerde görülen temel özelliklerden yoksun olduğunu gördük. Daha da kötüsü, bZ4X’in (ve aynı platformu paylaştığı Subaru
Solterra EV’nin) piyasaya sürülmesi, sürüş sırasında bir tekerleğin ayrılmasına neden olabilecek gevşek göbek cıvataları için büyük bir geri çağırma nedeniyle durduruldu. Toyota daha sonra göbek cıvatalarına pul ekleyerek sorunu çözdü.
Toyota, Prius gibi araçlarla
hibrit teknolojisinde erken bir liderdi, ancak yirmi yıldan fazla bir süre sonra, Japon otomobil üreticisi,
Mirai gibi lojistik açıdan zor hidrojen yakıt hücreli arabalara odaklanarak ve
EV’lerin benimsenmesini yavaşlatmak için lobicilik yaparak geride kaldı.
Ancak Toyota, Prius ile defne üzerinde durmakla yetinirken, endüstrinin geri kalanı bunu birkaç kez atlattı.
Nissan, General Motors ve Volkswagen gibi şirketler yıllardır tamamen pilli elektrikli araçlar satarken, aynı zamanda benzinli araçları tamamen devre dışı bırakma planlarını da ortaya koyuyor.