Kurulalı henüz 13 sene olmasına rağmen fırtına gibi bir performans sergileyen Xiaomi’nin bu zirveye tırmanması için öncelikli olarak Güney Koreli rakibini alt etmesi gerekiyor.
Xiaomi son yılların en önemli teknoloji markalarından biri. Ticaret sahnesinde henüz bebek denilebilecek bir yaşa sahip olmasına rağmen gösterdiği performansla daha şimdiden “teknoloji devi” unvanını almayı başaran
Xiaomi, hepi topu 13 yıllık bir şirket. Evet her ne kadar biz bu markayı sanki hep biliyormuşuz gibi düşünsek de
Xiaomi 2010 yılında kuruldu, yani öncesinde var olmayan bir markaydı.

Öte yandan
Apple’ı bir kenarda tutarsak akıllı cihaz pazarının tartışmasız lider ismi olan
Samsung ise, 1938 yılından bu yana faaliyette olan bir marka. Hal böyle olunca, Xiaomi’nin Samsung’a yetişebilmesi için daha bir fırın ekmek yemesi lazım gibi görünüyor. Ancak işin aslı hiç de öyle değil.
Pazara önce fiyat performans markası olarak giren, sonrasında ise piyasaya sürdüğü birbirinden güçlü amiral gemisi modelleriyle seviye atlayan
Xiaomi, şimdilerde gözünü iyiden iyiye
Samsung’un hakimiyet alanlarına dikti.
Bunu açıktan yapmakta bir beis görmeyen Çinli şirket, dün yaptığı açıklamayla Vietnam’da üretim yapacağını duyurdu. Teknoloji dünyasındaki hemen herkesin bildiği gibi, Vietnam ezelden beri
Samsung’un hakimiyetinde olan bir pazar. Öte yandan Güney Koreli teknoloji devi, bu ülkede gerçekleştirdiği üretim sayesinde kendine önemli bir maliyet avantajı sağlayarak cihazlarını daha uygun fiyatlarla satışa sunabiliyor.
İşte hem yeni pazar hem de düşük maliyet gibi fırsatları en büyük rakibi olarak gördüğü Samsung’a yedirmek istemeyen
Xiaomi’de bu hamlesiyle yeni bir savaşın fitilini ateşlemiş oldu.