Haber

Engin Bayrak’ın yeni teklisi yayınlandı!

Müzik dünyasından postmodernizm eleştirisi

İlk taslağını 2019’da bir fanatiğin bakış açısından kaleme aldığı sözlerin günlük dildeki akıcı kalıplardan oluştuğunu, sözlerinin müziği ile birlikte sözlü bir karikatür ve hicive dönüştüğünü söyleyen Engin Bayrak’ın paylaştığı bilgilerden hareketle şarkının çalgı sololarını kendisinin bestelemenin ve notasyonlarını kendisinin yapmasının yanı sıra enstrüman müzisyenlerinin kendi yorumlarını katmaları için de teşvik ediyor. Eserde “En iyi bağımsız bandolardan biri” diye bahsedilen Bando35 grubundan Barış Yazıcıer’in Alto Saksafon, Mert Can Arslan ve Berkant Yazıcıer’in de trompet soloları yer alıyor. Şarkıda elektrikli ve bas gitarın sade, güçlü ritimleri, oryantal yeni dalga elektro popa dönüşen vurmalı perküsyon altyapısına eşlik ediyor. Engin Bayrak, ’kanca’ olarak adlandırılan sade söz ve ezgi kalıplarını kullanarak akılda kalıcı bir eser oluşturmayı amaçlarken, Güney Birlik Metal şirketinin geri dönüşüm tesisinde çekilen video klip ile de postmodern yeni dünyaya özgün bir bakış açısı getiriyor.

Makamsal tınılar çağdaş şehir yaşantısı ile buluştu

Bando35’in de yer aldığı video klibin hurdalıkta çekilmesinin nedenlerinin başında, bazıları kullanılabilir olan, parçalanmış eşyaların yeni çağdaki insanların psikolojisini yansıtmasının bulunduğunu aktaran Engin Bayrak, insanların hayranlık duygusunu klipte farklı sanatsal unsurlarla yansıttığını ifade ediyor. Ozan Uğur Yıldız’ın yönettiği ve farklı dans sololarının da bulunduğu klipte Elif Çarhoğlu özel koreografisiyle dans figürlerini sergiliyor. Engin Bayrak’ın klibe dair yorumlarına göre sanatçı izleyicilere videoda çok kültürlü müziğin ve eski makamsal tınıların çağdaş şehir yaşantısıyla entegre edilmesini profesyonel bir bakış açısıyla sunuyor.