Ekonomi

Türkiye’nin en değerli 125 markasının toplamı Apple’ın yüzde 1’i etmedi

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye'nin en değerli 125 markasını sıraladı. Firmanın AA'ya verdiği bilgilere göre piyasa değeri 17 milyar dolar olan Türk firmaların toplam değeri Apple markasının yüzde 1'i bile etmiyor.

Türkiye’nin en değerli 125 markasının toplamı Apple’ın yüzde 1’i etmedi

Brand Finance, 2025 yılına dair “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” çalışmasını yayımladı. Firmanın tamamladığı çalışmaya göre, sermaye piyasasına dahil markalarda artış yaşandı ve firma sayısı 100’den 125 çıktı.

İLK SIRADA TÜRK HAVA YOLLARI (THY)

THY, 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle ilk sırada yer aldı. İkinci sırada ise 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik oldu. İş Bankası geçen yıla kıyasla bir basamak yükselerek 1 milyar 240 milyon dolarla üçüncü sıraya yükseldi.

Listede Vestel bir sıra gerileyerek, 928 milyon dolarla dördüncü oldu. Ford Otosan 905 milyon dolarla 5’inci, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla 6’ncı, LC Waikiki 828 milyon dolarla 7’nci, Garanti BBVA 721 milyon dolarla 8’inci oldu.

Yeni Rakı 590 milyon dolarla 9’uncu, sırada yer alırken, Vakıfbank 386 milyon dolarla 10’uncu oldu. Geçen yıl 20’nci sıradan listeye giren Türkiye’nin ilk elektrikli otomobil markası Togg, 179 milyon dolarlık değeriyle yine aynı sırada yer aldı.

BU YIL 24 YENİ MARKA LİSTEYE GİRDİ

Listeye, bu yıl 24 yeni marka dahil oldu. Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, Çelik Motor, Doğan Trend, Efor Çay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazılım, VDF Filo ve Yiğit Akü listeye giren diğer markalar oldu.

125 FİRMANIN TOPLAM DEĞERİ 17 MİLYAR DOLAR

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine, araştırmanın sonuçlarına ilişkin değerlendirmede bulundu.

125 markanın toplam değerinin geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 14,7 milyar dolardan 17 milyar dolara yükseldiğini bildiren İlgüner, “Markalı yurt dışı satışlarını başarıyla sürdüren LC Waikiki, Mavi ve Koton gibi hazır giyim markalarının değeri artıyor. Bu durum sektörde markalaşmanın önemini de yansıtıyor.” dedi. İlgüner, listeye yeni markaların da eklendiğine dikkati çekerek, şunları kaydetti:

APPLE'NİN YÜZDE 1'İ BİLE ETMİYOR

Türk markaları değerini yükseltmesine rağmen, dünyanın en değerli markasının yüzde 1’ine bile ulaşamadı. Türk markaları, 2,99 trilyon dolar piyasa değeri olan Apple’ın ancak yüzde 0,57’sine ulaşabiliyor.

LİSTEDE PAPARA DA VAR

Brand Finance’nin hazırladığı listenin 59’uncu sırasında hakkında yasa dışı bahis operasyonu düzenlenen ve kayyım atanan Papara’nın da yer alması dikkatlerden kaçmadı.

Brand Finance’ın araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli 125 markasında ilk 20 şöyle oluştu: