Yarışa yalnızca 30 dakika kala bastıran yağmur, Belçika Grand Prix'sinin kaderini değiştirdi. “Bu şartlar hangi pilota yarar?” diye soracakken, yarış bir anda ertelendi. Yağmur durana kadar beklemeye geçildi.
Yoğun yağmur altında yarış izlemeyi özlemedik dersek, yalan olur. Çünkü o görüntüler, gerçek Formula 1’in ruhunu taşıyor. Riskin, refleksin ve becerinin zirve yaptığı o anlar… Ama artık o günler geride kaldı gibi. F1 öyle bir hâle geldi ki, adeta ılımlı hava şartlarına bağımlı bir organizasyona dönüştü. Elimizde bir lastik var, adına "yoğun yağmur lastiği" deniyor ama kullanılmıyor. Yağmur yağınca yarış erteleniyor. Şaka gibi değil mi?
Max Verstappen de tepkili: “Açıkçası bu biraz saçma. En azından birkaç tur atmamız gerekiyor. Aşırı temkinliler. Şimdi sağanak geliyor ve bu sefer üç saatlik bir gecikme olacak.”
Verstappen’in sözleri boşuna değil. Pistte yarışmak isteyen bir pilotun sitemi bu. Sadece Verstappen de değil çoğu pilot bu duruma tepkili.
OSCAR PİASTRİ BAŞKA BİR SEVİYE
Yarış başladı birkaç tur sonra pist kurudu silik lastiklere geçildi. Pistin bu koşullarında orta hamur lastiklerini iyi kullanan pilotlar büyük avantaj yakaladı. Bunlardan ikisi McLaren pilotları Oscar Piastri ve Lando Norris
McLaren’lar resmen uçtu. Oscar Piastri, en yakın rakibi Lando Norris’e 3,3 saniye fark attı. Norris de 3. olan Leclerc’e tam 16,7 saniye. Bu farklar, McLaren’ın bu hafta sonu başka bir seviyede olduğunu kanıtlıyor.
Oscar Piastri için rüya gibi bir sezon geçiyor. Çünkü sezon başında takımın ikinci pilotuydu ve Verstappen ile şampiyonluk mücadelesi vermesi beklenen ismin Norris olması bekleniyordu. Fakat Piastri başka bir seviyeye geçti şu anda güncel puan durumunda Norris’in 16 puan önünde lider.
VERSTAPPEN VE REDBULL’DA SON DURUM
RedBull’da Verstappen için hafta sonu fena başlamamıştı. Sprint yarışını kazanarak umut vermişti, ancak pazar günü işleri istediği gibi gitmedi. Dördüncülükle yetindi. Red Bull’un diğer pilotu Tsunoda ise yine puansız kapattı haftayı. Takımın, Christian Horner sonrası geçirdiği ilk yarış haftasında istikrar hâlâ uzak görünüyor. Sprint yarışında yakaladıkları dinamizmi yakalayamadılar.
YAĞMURDA BAŞLASAYDIK HAMİLTON SÜRPRİZİ GÖREBİLRİDİK
Yağmur altında başlayan bir yarış senaryosunda Hamilton gibi, Stroll gibi yağmurda üstün sürüş yetenekleri pilotlardan sürprizler izleyebilirdik. Ama artık onları da pek göremiyoruz. Yoğun yağmur lastiği bu sezon sadece bir yarışta kullanıldı. Onda da mecburen değil, tercihen. “E madem kullanılmıyor, o lastiği de kaldırın.” diye çok sayıda tepkiye de şahit olduk. Tabi ki her şeyden önce güvenlik geliyor. Ama Formula1’in en güvenli araçlarının olduğu bir dönemde saatler süren bekleme de yarışın heyecanına ve doğa koşullarının yarışa etki etmesine engel oluyor.